Krótki poradnik

Tekst Tomka:

Stwierdzenie „Bycie sobą” zainspirowało mnie do napisania „Krótkiego poradnika: jak odnaleźć siebie”
1. Kim jestem, z kim się utożsamiam?
  • jestem ciałem,
  • jestem świadomością
  • jestem duszą
  • jestem jaźnią
  • jestem wyższą jaźnią,
  • jestem Źródłem,
  •  jestem wszystkim powyżej jednocześnie, tylko doświadczam tego na czym skupiam uwagę

Tutaj pojawia się kwestia poczucia separacji, oddzielenia od reszty. odczucie to związane jest z tym w co wierzymy.

2. Czy mam wolna wolę?
  • nie mam wolnej woli
  • mam trochę wolnej woli
  • mam wolna wolę
  • każda powyższa odpowiedź jest prawdziwa, gdyż zależy od punktu widzenia

Jeśli pytanie „Czy mam wolna wolę?” skonfrontować z faktem, że niezależnie co zrobimy, co wybierzemy to efekt końcowy jest z góry określony, to ważność tego pytania może zmaleć do zera.

3. Czy mam jakieś ograniczenia?

  • mogą ograniczać prawdy w które wierzymy,
    np. bez pieniędzy nie będę szczęśliwy, albo żyje się raz,
  • czas nie dotyczy, przecież jestem wieczny,
    choć, patrz pkt 1a 🙂
  • cokolwiek pomyślę, wymarzę Wszechświat zrealizuje
My sami stwarzamy sobie ograniczenia. Wszechświat nie odróżnia, czy to co w naszej głowie to marzenia, czy „realizm”.
Jeśli nie wzbijemy się w myślach, to ciało samo nie „odleci”.
4. Jak zmienić długotrwały zły nastrój,  złe samopoczucie? Czy wolno nam to zrobić? 🙂

Trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie dlaczego tak reaguję? To znaczy znaleźć prawdę, zasadę, postawę, wierzenie we mnie, które to powoduję. Bez znalezienia i zmiany prawdy wewnętrznej  nic się nie zmieni.
Np. Czy śmierć to powód do rozpaczy, czy tylko czyjś wybór, czyjaś droga?
Na zakończenie, prosta i niezawodna metoda na sprawdzenie „czy jestem sobą?”
Jeśli jestem zadowolony i szczęśliwy to znaczy, że jestem sobą. Amen 🙂
Dodatek drobnym drukiem:
Ludzie, którzy doświadczyli głodu, potrafią w czasach dobrobytu, nawet po kryjomu, gromadzić zapasy.. nie potrafią zapomnieć, uwolnić się… myśl o głodzie wywołuje strach.

Ukryte strachy ujawnić i uwolnić.
* * *
Komentarze

Follow Opowieści o duchowości on WordPress.com
